tpp.pl



Już w sklepach
››› Strony ‹‹‹
Odwiedzin: 45903
Wyświetleń: 158854
Osób On-Line: 11

››› Artykułu ‹‹‹
Wyświetleń: 357
Ilość czytelników: 2
Założenia autorów i opis głównych cech


Czy w Mafii jest możliwość swobodnego zwiedzania miasta, nie wykonując przy tym zleconych nam zadań?

Mafia posiada specjalny tryb „free ride” przeznaczony do tego celu. Po ukończeniu wszystkich misji jest dostępny tryb free ride extreme.


Czy w Mafii jest możliwość wchodzenia do budynków (w GTA III opcja ta jest bardzo ograniczona)?

Tak. Można powiedzieć, że Mafia jest połączeniem Max Payne'a i GTA III. Gdy wysiądziemy z pojazdu znajdziemy sporo takich budynków, jednak to tylko podczas misji. Poczynając od banków, sklepów, kościoła, hotelów, stacji benzynowych, muzeów, zwykłych i luksusowych domów, bloków mieszkalnych, po stodoły czy hangary w porcie i na lotnisku. O staranności ich wykonania możemy przekonać się oglądając screeny.


Jakie były założenia twórców Mafii, co chcieli osiągnąć?

Twórcy chcieli zrobić grę, która w każdej sekundzie użytkowania byłaby fascynująca. Nie próbowano tu zrobić turnieju strzeleckiego, w którym brałaby udział brygada kolesiów ostrzeliwujących się nawzajem z dodaną na siłę fabułą. Tutaj najpierw powstał rozbudowany scenariusz, a dopiero potem zaczęto robić grę. Wszystko zrobiona tak, by w każdym momencie gracz zostawał czymś zaskoczony - pełno nieoczekiwanych zwrotów akcji. Wszystko co zostało przewidziane w scenariuszu zostało w grze zawarte. I bynajmniej gra nie polega na włożeniu niebieskiego klucza do niebieskiego zamka. Znajdą się tu i łamigłówki - jeśli sprawią przyjemność graczowi.


Premiera Mafii nastąpiła niedługo po wydaniu „PeCetowej” wersji GTA 3. Czy producent Mafii nie obawia się tak silnego konkurenta? Co przemawia na korzyść Mafii?

Oczywiście każdej konkurencji należy się obawiać. Jednak według nas Mafia jest wbrew pozorom grą skrajnie różną od GTA 3. Dla przykładu podać można realistykę rozgrywki. W GTA 3 mamy do czynienia z czystą akcją - po uderzeniu samochodem w mur możemy swobodnie jechać dalej, czego nie da się praktykować w Mafii. Podsumowując GTA 3 jest grą w stylu "zabił się i żyje dalej", natomiast Mafia stawia na realistykę i przemyślaną taktykę z ważnym wątkiem fabularnym.


Czy Mafia: TCOLH jest lepsza od Grand Theft Auto III?

Hmm... Czy Mafia jest lepsza? Jak wiemy, GTA III właśnie odnosi sukcesy na PC i na PS2, zresztą podobnie jak Mafia. Aby powiedzieć na ten temat więcej musimy wymienić najważniejsze różnice.W Mafii poruszamy się typowym amerykańskim gangsterem po ogromnym mieście Lost Heaven. Jak wiemy, miasto nigdy nie istniało, a cała opowiedziana historia toczy się w Ameryce lat trzydziestych. W GTA III natomiast akcja ma miejsce w czasach teraźniejszych, naszym bohaterem staje się przeciętny bandzior. Największą różnicą jest zastosowany w obu grach sposób przedstawienia gry i co oczywiste, scenariusz. W Mafii misje są całkowicie zaplanowane przez autorów i nie będzie możliwości zakończenia ich w inny, nieprzewidziany wcześniej sposób. W GTA III sytuacja przedstawia się odrobinę odmiennie. Tam misje możemy wykonywać wg własnych upodobań tzn. w różnej kolejności. Wydaje się, że sztuczne wyeliminowanie liniowości w GTA III jest lepsza, lecz rozwiązanie zastosowane w Mafii staje się bardziej klimatyczne - poczujemy się jak w gangsterskim filmie! Dowolna kolejność wykonywania zadań w GTA III jest o tyle gorsza, że niejednokrotnie mamy do czynienia z paradoksami, dla przykładu: wykonujemy misję dla gangu nr.1 i zabijemy przedstawiciela innego. Tuż po wykonaniu wspomnianej misji możemy wykonywać zadania dla wcześniej zabitego człowieka! Dziwne... Czyż nie? Sami musicie ocenić, które rozwiązanie jest lepsze. Oprócz wspomnianej różnicy inna będzie też grafika, muzyka...a zwłaszcza to że Mafia stawia na realizm.


Ile dróg oferuje zakończenie gry?

Gra posiada bardzo silny scenariusz, całkowicie liniowy, kumulujący się tylko w jednym zakończeniu. Nie ma więc, zależnych od naszych poczynań, różnorakich zakończeń Mafii.


Scenariusz gry jest całkowicie liniowy, czy istnieje więc możliwość zakończenia jednej misji na różne sposoby?

Nie do końca. Możliwe jest zakończenie misji na różne sposoby jednak rezultat zawsze będzie taki sam. Oczywiście decyzją gracza będzie czy zechce wypełnić nie zobowiązujące zadania poboczne przynoszące dodatkowe korzyści (np. nowe samochody).


Czy Mafia nie znudzi się po jednokrotnym przejściu? Przecież posiada całkowicie linową fabułę!

Owszem, posiada ona liniową fabułę. Wydaje nam się jednak, iż wiele osób sięgnie po nią wielokrotnie choćby po to, by wziąć udział w ekscytujących pościgach samochodowych. Oprócz tego gra zawiera bogaty tryb dla wielu graczy, który z pewnością zapewni jej długotrwały żywot. Jednak zostanie on wydany w formie patha , po ukazaniu się gry.


Jakiego rodzaju uszkodzenia samochodu mamy okazję zobaczyć?

Każdy samochód posiada miejsca mogące ulec destrukcji, poprzez odpadnięcie (szyby, reflektory, zderzaki, koła) lub zniszczenie (karoserii, silnika, skrzyni biegów). Po dogłębnej destrukcji samochód wybuchnie.


Czy na samochodach są widoczne ślady trafień od pocisków? Czy można rozbić szyby pociskami?

Szybę można rozbić, a ślady od pocisków będą widoczne.


Jakiego rodzaju misje znajdziemy w grze?

Misje są bardzo zróżnicowane. Autorzy twierdzą, że nie będzie momentu, w którym moglibyśmy się nudzić. Gra daje nam ogromną swobodę, w całej przygodzie będzie 20 misji i kilka pobocznych. Te drugie będziemy mogli wykonywać według upodobań, oczywiście za wysoką zapłatą. W grze znajdują się ucieczki, napady na banki, wymuszanie haraczy, zabójstwa i wiele innych...


Z iloma postaciami mamy do czynienia w grze? Ile z nich będzie interaktywnych?

Istnieje około 50 postaci mających większe lub mniejsze znaczenie dla fabuły gry. Występują też dziesiątki postaci poruszających się po ulicach miasta.


Czy bronie, które znajdziemy w grze istniały na prawdę? Czy dostępne są bronie futurystyczne?

Wszystkie bronie, narzędzia istniały naprawdę. Zostały wiernie odwzorowane na podstawie archiwaliów i rekwizytów. Autorzy chcieli zrobić grę będącą realistycznym symulatorem gangstera, która znacznie nie odbiegałaby od rzeczywistości. I jeszcze jedno: nie nadaje się ona do celów edukacyjnych... ;]


Czy zderzenia samochodem wpłyną na stan zdrowia bohatera?

Owszem. Nawet potrącanie pieszych może doprowadzić do uszczerbku na zdrowiu, nie wspominając o uderzeniach w ścianę, czy inny pojazd... Niewykluczona jest nawet śmierć! Te same zasady dotyczą naszych pasażerów.


Jakich środków użyje policja w celu zatrzymania naszego pojazdu?

Pościg policyjny dzieli się na kilka stopni zawansowania (w serii GTA było podobnie). Pierwszym jest po prostu mandat. Gdy np. przejedziemy na czerwonym świetle, czy przekroczymy dozwoloną prędkość, na ekranie pojawi się kartka (mandat). Lecz gdy nie chcemy, aby pościg był kontynuowany musimy wyjść z samochodu i go zapłacić. Gdy jednak się nie zatrzymamy na ekranie pojawią się kajdanki. Stanie się tak również, gdy kogoś potrącimy, czy policja zobaczy przy nas broń. Gdy chcemy się poddać musimy podejść przed policjanta. Wtedy zostaniemy aresztowani. W tym trybie pościgu siły policyjne będą już ustawiać blokady wraz z kolczatkami (wiadomo co się wiąże z przejechaniem po kolczatce). Następna forma pościgu uaktywni się, gdy użyjemy broni. Policja zacznie do nas strzelać z samochodu jak i ulicy. W takim trybie przejechać blokadę to naprawdę sztuka. Cała masa funkcjonariuszy będzie ładowała z schootgun’ów. W tym trybie policja ma na celu nas zabić.


Przypomnę, że w GTA III policja z samochodu strzelać nie może.