Misje
Na początku rozgrywki będziemy pracować jako kierowca, naszym głównym zajęciem będzie odwożenie członków mafii w wyznaczone przez nich miejsce. Po kilku poprawnie wykonanych zadaniach nasza praca będzie coraz ciekawsza. Będziemy mogli wówczas współpracować z pomocnikami, którzy sterowani wyłącznie przez komputer pomagać nam będą w wykonywaniu misji. Ich inteligencja stoi na naprawdę bardzo wysokim poziomie. Misje są bardzo zróżnicowane, a w tym wymuszanie haraczy, napady na banki, kradzieże, zabójstwa i wiele innych, transport alkoholu, czy po prostu zastraszenia.
Podczas wykonywania misji do naszej dyspozycji mamy szeroki asortyment broni oraz kilkadziesiąt modeli samochodów. Gdy policja rozpocznie za nami pościg, na drodze przeszkadzać będą nam blokady oraz strzały z radiowozów. Jest bowiem możliwość zabicia nas przez szybę (opcji tej nie było w GTA III). Sami mamy możliwości strzelania z samochodu, także pasażer siedzący obok będzie mógł to robić. Ogółem w grze znajduje się dwadzieścia (20) misji oraz kilka zadań pobocznych. Każda z nich zostanie rozbudowana, a przez to będzie długa i ciekawa.
Gdy doznamy jakiegoś urazu fizycznego możemy się wyleczyć w szpitalu. Jest to jednak odpłatne.
Engine przewiduje możliwość zabijania cywili (poprzez potrącenie oraz postrzelenie). Następstwem tego będzie pościg policyjny. Po strzale w kogoś nie zawsze on pada trupem, nieraz, bowiem przeżyje i leżąc na ziemi będzie się zwijał z bólu, prosił o pomoc, i próbując uciec czołgał się po ziemi. Brzmi to naprawdę tragicznie i tak też wygląda. Ta gra naprawdę nie jest przeznaczona dla młodszego grona graczy. W grze znajdziemy również wątek miłosny.
Path wprowadzający tryb wieloosobowy (multiplayer) zostanie udostępniony wkrótce po ukazaniu się gry. Będziemy mieli tam możliwość gry do 16 osób naraz. Czeski zespół programistów utrzymuje, że gra będzie zawierać rozgrywki typu Capture The Flag, Deathmach plus kilka nieznanych nam dotychczas określanych jako Counter Strike z samochodami.